"Ne-am fost alături şi când ne-a fost bine, şi când ne-a fost rău. Am împărtăşit opinii, idei şi percepţii; ne-am cunoscut aşa cum suntem - cu defecte şi calităţi. Le-am acceptat cu reciprocitate şi ne-am bucurat când ne-am revăzut, fără resentimente. Adică am fost o „familie" în virtual…" (Andrei)

joi, 31 mai 2012

La service...cu noi!


 26 noiembrie 2010, "trendul codurilor"



Dan Ioaniţescu :

Bună dimineaţa zâmbete de soare, munţi de frumuseţe, surâsurile internetului, licurici, pricurici, Mării şi Mărioare, pârdalnice de filozoafe iubăreţe, ţuguiaţi, brânduşe şi alte floricele...!!!

Ghionturi, împinsături, tras de coade, muah-muahuri, îmbrăţişări tandre, cu pârâituri de oase, tumbe, reverenţe...!!!




Sunt cu maşina la service.
Dar vă iubesc!:))
Intru mai târziu oleacă,
Evident, când lumea pleacă
Şi să vezi atunci nineacă
Nuci cu miez,niciuna seacă.
Hai noroc!Ridic bărdaca
Ca babacu şi babaca!!!


Andrei :

 :))
Da' inspirat eşti, Bunule! 
Muza să fie service-ul unde te afli?!

Te-aşteptăm nerăbdători, nuci să spargem... asurzitor.





Alessia :

Io mi-s azi doar pricurici
de servici.
Nu mai ninge,
dar e bine
şi-n plămâni e numai fum
de tutun.

Nuca a secat şi ea
(Mama ei, pârdalnica!),
Dar o-mbrăţişare-aleasă
(tandreţe subînţeleasă!)
Te învăluie pe tine
Ca-n service să-ţi fie bine,
Să nu uiţi că te iubim
Şi-aşteptăm să ne hlizim
Laolaltă, cu toptanul,
De acu' şi pân' la anul.
:)) 


Andrei

Biii, dar ce inspiraţi sunteţi azi!
Alessia, nu cumva şi tu te afli într-un service?!
:))





Alessia :

Dap, şi eu sunt afar' din vis:
Se cheamă "AUTO-service"
:))





DUMNEZEU :

Aha! Aici erati! 
Nu am vrut sa va raspund pentru ca raspund numai atunci cand imi pica bine Mie. Apucai de baui niste bere. 
Nu m-am gandit la vin fiert, Andreiule. 

Cine te-a suparat Fiule ?
Sa-i trimit fo cateva traznete dupa ceafa!? 




Andrei :

Nu, ZeuMan, nu e nevoie!
Da-i neste neuroni!
:)
Ia cu noi un vin! Cu scortisoara. Fiert!



Maria :

"Nu, ZeuMan, nu e nevoie!
Da-i neste neuroni!"
:))))











Andrei :

 Mariaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (cum ar spune Paulie),
unde-ai fost fataaaaa cu flori in par?!
Te-ai molipsit de la Bunul sa vii si tu la "spartul targului"??

Maria :

 Pai ... cred ca m-am inteleptit, nu ? 
De la Bunul. :)
Acuma contrazi-ma ! :P
Esti trist ?

Andrei :
:))
Acum depinde din care punct de vedere privesti.
Daca preferi sfarsitul, sa nu participi, esti inteleptita!
Daca nu... ramane de analizat!
:)))
NOPE, nu sunt trist!
numa' ca-mi pare rau ca nu ne-am gasit toti "gramada"!
:)



Maria :
 Eeee, planificam o gramada, na !
Uite, mergem acum gramada la nani, fiecare in drumul lui ?
:))

Andrei :
:))
mergem ca indata bate ceasul de miezul noptii si noi bantuim ciberspatiul in loc sa ne odihnim carcasa si tartacutza!
Noapte frumoasa tuturor!

Maria :
Bine, gataaa, ca ni se vestejeste moaca de la nesomn. :)
Nănici ! 
Noapte buna gramezii intregi de suflet !


Andrei :
Nanici! adica bone?!
vreau bone ca-n filme!
:)))
Gata... am inteles! Sa traiti!
Nanici!
Multe nanici!
Somn usor fiecaruia cu nanica lui.



Maria :
 :))))))))
Un' ti-ai aruncat mintile cand ele trebuia sa se hodineasca ???
Sa traim cu totii ! 
:) 
Fiecare cu puiutul lui. 

Na !

Andrei :
in cana cu vin fiert!
:)))
gata... am sters-o!
Sa va fie sfarsitul de saptamana MINUNAT!
Tuturor!



Brandusa :
 :)):)) 
Na, ca rad, de va trezesc!
Peste tristetea acumulata in ultima perioada (in mine), mai ca mergea aseara o cana de vin fiert, dar narile nu au simtit aroma scortisoarei, eram prin alte "atmosfere".

Sunteti ca in scenetele din Stan si Bran :
" Byeee Stan...",,
" Byeee Bran..." 
...pana cand plecati trece o noapte.

 Scriu cu drag pentru voi. 

sâmbătă, 26 mai 2012

Check to God...





17 noiembrie 2010, "trendul codurilor",

Andrei:


— Aici e mâna satanei, care a făcut ca omul să nu mai aibă încredere în Bunul Dumnezeu şi să alerge la farmacie după hapuri otrăvite care ne distrug viaţa noastră şi a copiilor noştri. Renunţaţi la medicamente şi nu veţi mai avea nicio spaimă! "

sursa:  http://saccsiv.wordpress.com/2010/11/15/dezbatere-acupunctura-…-adica-un-alt-dracism/

  Să râd, să oftez?! Suntem în mileniul III?


  DUMNEZEU : Carevasăzică avem urmatoarele speţe:
Nu mai luati antibiotice ca septicemia va salveaza sufletul!

 Nu va mai tratati cu insulina ca este lucru diavolesc!

 Renuntati la antirabice, la antipolio, la antidepresive, antialergice, antiinflamatorii ca altfel muriti cu zile!

 Lasati-va in mana sorţii! 
Eu voi veni cu mila.







Şi mai bine, ca sa fiti sanatosi, inghititi in fiecare zi cate o soparla vie.
 Face parte din autotratamentul politicienilor, e verificat si garantat de ei.


Andrei :

 Daaa, ceva de genul!
:)))
 Lumea, pare-se, regreseaza.
 Cel putin la noi in tara aceasta este traiectoria.


Inapoi cu viteza "luminii"!
 :)

 Pro atitudine :

 Pai nu suntem in mileniul trei?
 Bineinteles, i.Hr.!!!
 Daca vrei vindecare, renunti la medicamente.
 Daca vrei dreptate, te duci la sf. Mina!
 Daca vrei sanatate, te duci la sf. Parascheva!
 Mai nou, nu este nevoie nici sa te duci! Intri doar pe facebook si scrii rugaciunea. Vindecarea este garantata!


Dacă nu merge asa, bagi putin flacara violeta si sigur functioneaza.
Se gaseste gratis la institutia prezidentiala!
Viitorul este pe maini bune!!!


i'm the best :

Spunea un domn scolit ca inteligenta unei natii este proportionala cu numarul bisericilor.
Avea dreptate?
Eu cred ca pitifelnica are dreptate. Daca nu mai mergem la doctori şi nu mai luam buline, ajutam guvernul sa iasa din criza. Iar pe popi sa-si umfle averile.
Am vazut ca la sfantul Mina stateau de paza doi popi.
Ca nu cumva sa-l fure, probabil.





Pro atitudine :

Andrei, rolul meu este sa dau si eu cu ceva in balta...
Numai ca uneori o nimeresc!
Si sper sa se faca cercuri cat mai multe si cat mai mari!
Spre ciuda unora!

Dan Ioanitescu :

Buna dimineata!
Berea iar nu ALKA SELZER taie greata! :)))

Andrei : :) 'neatza, tuturor!


Bunule, habar nu aveam ce e ALKA SELTZER!
:))
Pro atitudine, eu iti doresc, implict sper, sa faci cercuri multe si mari... poate asa vom avea o minima sansa sa ne "trezim", dar nu in sens ezoteric, ci in sens civic!
:)

  Maria :
 :))
Ce figuri sunteţi !
:))
 Zâmbet ficăţos!
 :))


sâmbătă, 14 aprilie 2012

Într-o seară gânditoare...




Cuvinte de care mi-am amintit în seara asta...gânditoare :)

Era 14 decembrie 2010, pe "Blogu' lu' Lori".



Andrei:


Tot ce există pe Pământ este guvernat de o lege implacabilă: "legea junglei".

Omului i s-a dat tot ce-i trebuia pentru a ieşi din junglă (nu să abroge legea!), de a-şi clădi o societate în afara acestei legi.
Având deplină libertate însă, omul şi-a confecţionat din ce în ce mai multe unelte pentru a întreţine legea junglei.
Istoria speciei noastre ne demonstrează că omul nu a reuşit să dovedească nicicând că este altceva decât un animal inteligent.

...




Răul există de când există şi binele. Nu poate exista unul fără altul, precum nu poate exista yang-ul fără yin.










Balanţa acestora poate fi echilibrată sau dezechilibrată de către om. El are această putere.
Răul şi Binele nu au treabă cu „Cartea cărţilor”.
El, Răul, are un rol important în economia acestei planete, însă a fost folosit în mod nevolnic de către unii oameni, cu dorinţa de a-i ţine pe alţi oameni cu capul plecat.

Eu nu cred, aşadar, că Dumnezeu a făcut lumea rea.
Dar tătăcuţa mea este mult prea mică pentru măreţia, pentru grandoarea lui Dumnezeu. Şi nu vorbesc în virtutea faptului că l-aş fi văzut cumva pe Dumnezeu sau armata de îngeri despre care vorbesc oamenii plecaţi cu pluta din pricina faptului că nu se simt bine în pielea lor aici, pe pământ.
Vorbesc în virtutea faptului că ochiul meu observă cu o bucurie imensă tot ceea ce a creat Dumnezeu. De la o mică furnică până la elefanţi sau mamuţi; de la cea mai firavă plantă până la cea mai uriaşă.

...



Suntem insignifianţi în univers, însă ne revoltăm!
Dar nu pe ceea ce facem noi, ci pe ceea ce credem noi că ne determină să facem, contribuind în acest fel la perpetuarea răului.

...






"Iubirea"...„Unimea”...„să fii una cu tot şi cu toţi”!
Rămânem la nivel teoretic!
La ce ţi-a servit, Lorelai, că ai simţit toată "suferinţa lumii"?
La ce i-a servit lumii?
Şi la ce-ţi serveşte că te simţi una cu toată lumea?
Eşti mai fericită?
Esti mai bună? Ajuţi la crearea unei noi lumi?
Te identifici până la moarte cu bolnavul pe patul de spital?
Suporţi chinurile foamei sau setei cu cei ce primesc cu porţia ceea ce tu acum ai din belşug?
Vei fi "unul" şi când vei fi gârbovită de bătrâneţe, durere şi suferinţă...cu cei care privesc bătrânii ca pe rebuturi ale societăţii?!
Eşti una cu copiii din orfelinate care nu ştiu ce înseamnă să fii mângâiat?!
Despre ce vorbiţi aici?!

Iar iubirea...
Iubirea, deşi are o definiţie larg acceptată, ea se manifestă-n fel şi chip.

Nu definiţia iubirii este cea care contează, ci efectele ei!
Dacă există…

Iubirea nu se vorbeşte, se cultivă!
Poate de aceea nu mai sesizaţi „binele”, pentru că v-aţi umplut tătăcuţele cu teorie.
Cineva spunea: "o privire-n cărţi, două în viaţă"!

...

Dacă „deschiderea către celălalt" despre care vorbeşti nu te schimbă în interior (şi implicit în exterior) la ce-ţi foloseşte?
La a perora despre verzi şi uscate?!




Hai să-ţi dau un exemplu concret, pentru că altfel ne învârtim în jurul cozii până când îmbătrânim...

Un nene care îmi vorbeşte mie despre "deschidere" (nu este nici guru, nici maestru) a înţeles nişte treburi. Iar acele treburi pe care le-a înţeles, el le pune în practică.
Comportamentul lui în viaţa de zi cu zi (chiar şi limbajul) diferă de comportamentul meu (care nu am acea „deschidere”).

Te duci lângă el şi îl vezi senin, calm, echilibrat şi gata să-şi dea cămaşa de pe el oricui i-o cere!
„Deschiderea” l-a făcut să înţeleagă că viaţa lui este "unimea"!
Adică, ceea ce este al lui e foarte puţin, restul îl face pentru ceilalţi!

Nu-l vei vedea stând pe bloguri înfierând răul şi pe cel ce l-a creat; nu-l vei găsi ţinând discursuri despre "cunoaştere", ci-l vei găsi făcând fapte!

Dacă aceasta cale, „spirituală”, nu te schimbă pe tine să fii diferit de ceilalţi, acea „deschidere” este praf în propriii tăi ochi. Lucrurile se opresc la stadiul de senzaţii, simţiri,emoţii.
Or, e musai ca ideile să prindă viaţă, altfel rămân nişte răşini ameţitoare…Ayahuasca mentală...


...



Nu numai suferinţa e calea, metoda de a învăţa, de a evolua, ci şi preaplinul, bucuria!

miercuri, 4 aprilie 2012

Şi băieţii sunt sinceri...câteodată, nu-i aşa?

Era 1 noiembrie 2010, pe "trendul codurilor"...
Iar Andrei ne recomanda un alt film cu schepsis:



Şi ne punea tărtăcuţele să mediteze intensiv la nişte vorbe adânci de acolo:

— De ce murim?
— Ca sã facem ca viaţa să fie importantã.







.....

PTRUPTRUCEA:

Bună seara, domnu' andreiradu!
Aaaa.. era un film!
Credeam că e fo vorbă mai meşteşugită d-a ta.
Da' sună bine! Că şi io mă-ntreb...
că adică la ce ne-am mai născut pă lume?!...





Să ştii că am învăţat dă la tine să vorbesc frumos şi politicos la început.
Şi la urmă.
Iar la mijloc să spui ce-ai dă zis.




Andrei :
:)
Este un boţ de dialog al celor doi protagonişti!
:)


Ptruptrucilă, io am învăţat la şcoală că e musai să existe un început, o încheiere şi, la mijloc, un cuprins.
Dacă am învăţat greşit, atunci e numai vina dascălilor!
:)








PTRUPTRUCEA:

Da, da! Tu ai dreptate! Aşa e!
Da' io vream să zic că nu mai contează cât dă tare poţi să bagi o strâmbă pă la mijloc, dacă te porţi frumos la început şi la urmă.
Omu' nu mai poa' să să supere.



I-adevărat că tu faci numa' câteodată aşa.
Îl încerci pă om şi paaaac!... bagi o strâmbă!
:))
Eşti tare, te-am văzut! Ca tine nu ştie nimeni să facă aşa...
:))
Da' eşti băiat dă treabă, d-aia mi-a plăcut dă tine.
Că nu te superi niciodată.
Şi eşti dăştept!




Andrei:
:))
Păi, Ptruptrucilă, ori spun ce am de zis, ori bag o strâmbă...una din două...sau amândouă
:))
Decât o discuţie siropoasă şi obtuză, prefer ...
:)




De supărat se supără doar "văcaru' pe sat"!
:)
Fiecare om să spună ce gândeşte, bun/rău, aia gândeşte.
Decât dulcegării şi linguşeli, prefer "pac-pac"!
:))
Sunt un om normal, ca voi toţi, cu o mică diferenţă: îmi place să mă manifest cum îmi dictează tărtăcuţa, nu cum vrea "soţietatea".
:)

PTRUPTRUCEA :

Aşa, aşa! Brava! Şi io tot aşa!
:)



Da' io n-am maniere!
Hai că la bărbaţi, trecă-meargă.
Da' cu femeile....Mamă, cu femeile e dă rău!
Ai avut dreptate.
:)



Da'aicea, la voi, am găsit numa' fete una ş-una.
Nu e niciuna d-aia smiorcaită şi leşinată!
D-aia mi-a plăcut.
Toate e cu draci pă ele(sub50)!

Au, iar am gresit! Tre'a să zic că e "dăştepte" cu draci pă ele.
Da' am uitat cuvantu'.
Să mă iertaţi, doamnelor şi domnişoarelor, dacă treceţi p-acilea cu cititu'!

Andrei:
:)
Ptruptrucilă, eşti modest din cale-afară!
:))
Parol pe onor!
Ai şi gentileţe, ai şi şarm, ai şi umor, şi măsură în ce faci.
Nu mai vorbesc de cultură!
Ai multe calităţi într-o singură tărtăcuţă...
Nu te mai da "lovit", căci am văzut cum te curtează fetele...ba îţi fac şi invitaţii în privată...

PTRUPTRUCEA:

Aoleoooo...dacă aş fi avut două!
:))
Zi-i mai bine dovleac, că şi tărtăcuţa e tot neam cu el, da-i mai mică!


Io am capu' mare! E mare el, nu-i dă la băutură, că io beau mai rar.
Da' şi când beau!
:))
Şi să ştii, andreiradu, că io nu mă bag în privata nimănui...dăcât dacă n-am fost atent.
Doar la Happy am căzut ca prostu' în privată!
Şi m-am umplut dă... bogdaproste!

marți, 6 martie 2012

Omul cu scaun la cap

Această teribilă acţiune maidaneză se petrecu la momentul de mare expiraţie 'telectualo-zgubilitică de 14 ianuarie 2011, pe dispărutul blog "fără coduri", al veşnic Ţuguiatului nostru Andrei, pupa-i-aş io lui zâmbetul de Soare :)

Postarea pârdalnicului fuse caligrafiată atunci ete-aşa:



Metafora: "omul cu scaun la cap"


Este, desigur, o metaforă, o înţelepciune mioritică, deoarece nimeni nu se plimbă cu scaunul atârnat de cap...
Întrebarea este: ce valoare are acest "scaun" ridicat la nivelul tărtăcuţei?!
Şi de ce tocmai scaunul a avut privilegiul de a fi ridicat la valoarea de "judecată"?

Semnificatia este destul de clară, însă să mergem totuşi un pic mai departe - un om nu este mereu “cu scaun la cap", poate din pricina faptului că-l oboseşte, poate din pricina faptului că nu este o formă de scaun ce poate face echilibristică (spre exemplu "tronul regilor" - tot scaun e, după cum e şi scaunul pe care-l foloseşte văcarul ori ciobanul când mulge bovinele, ovinele etc...
:))





— Salut, Popescule! Azi ai scaunul la cap?
— Salut, Ionescule! Nope. L-am lasat nevesti-mii. E rândul ei!


....





Alessia :

De ce tocmai scaunul este obiectul la care s-a gândit tărtăcuţa românaşului să-l invoce pentru a-l descrie pe omul „aşezat”, înţelept?!


Ete, recunosc că până acum nu mi-a trecut prin…cap :)să descifrez enigma asta!
Probabil fiindcă io oi fi având la cap doar un scăunel pricăjit în loc de-un scaun zdravăn, na!
[Pfiuuu, bine-ar fi să-l am şi pe-ăsta!:))]

Oricum, mie una mi se pare că ar exista o legătură evidentă între scaunul menit să ne sprijine dedindosurile şi cel ce se cere să-l avem la cap.

Fiindcă ar fi firesc ca…cei ce ne conduc, de pildă, să NU aibă dreptul la un scaun moale sub târtiţele lor dolofane, dacă NU ar dovedi, mai întâi, că îl au la cap, nu-i aşa?:)

Poate chiar din pricina acestei crunte lipse de dovezi, barosanilor noştri le este aşa de frică să nu-l piardă pe cel din urmă…Că rămân fără nici unul!...

Deşi, zic gurile rele, multora dintre ei taareee bineee le-ar mai şedea cu un scaun…electric sub fund…
Sau măcar cu un dosar penal pe cap, dar de-acela de-adevăratelea, nu de operetă, cum au acum mulţi dintre ei…

Oricum ar fi s-o luăm, astăzi, românaşul numai scaun la cap nu mai poate avea…Că pe bietul lui bostănel şed înghesuite atâtea griji, atâtea nevoi, atâtea biruri şi atâtea…statistici care îl clasează printre ultimii dintre ultimii oameni „aşezaţi” ai Europei…
Un' să mai pună şi...scaunul, NA!

:))

acuvio :

Dacă trebuie să mergi la Scaunul Domnesc pentru judecată de ce să nu îl ai la propriul cap?
Dacă totuşi sunt situaţii în care nu ai scaunul dorit, poţi folosi un simplu supozitor cu glicerină şi se rezolvă :)

băsescul :

Păi să ocolim încercările metaforice mai sus scrise, eu zic că trebuie să încercăm a înţelege că MAI MARELE are un un scaun
care nu miroase a bine... :D








Maria :
"Scaunul la cap" era spătarul tronului, care depăşea creştetul domnitorului.
Omul cu "scaun la cap" era un om cu minte, vrednic de a conduce pe alţii.
Acum însă, mai toţi îşi pot procura un scaun directorial.




Andrei:
:)
alessia,sărut'mâna!
Aşadar, românaşul a strâns o-ntreagă "mobilă" pe cap, iar în moţul ei ar trebui să "troneze" scaunul. Şi cum scaunul, pe vremuri, avea trei picioare, stabilitatea îi cam joacă feste şi tooot cade!
:)



Uite, acum mă gândesc şi de unde vine vorba: "mobilat bine la cap"
:))











acuvio, seară bună!
:)
Aha, odată ce avem toţi "scaun la cap", putem desfiinţa atributiile "scaunului Domnesc" şi ne putem "judeca" pe noi înşiine, după cum ne sfătuieşte "scaunul"... funcţie de textură, culoare, miros etc.
:))








Maria, sărut'mâna!
ei, iaca io nu am înţeles cum vine aiasta: "scaunul la cap" era spătarul tronului...
adică, dacă cineva are scaun cu spătarul înalt, atunci îl putem considera om "cu scaunul la cap"?!




băsescul, salutare man,
:))
Bună şi această idee, care se leagă cu cea a lui acuvio!
Aşadar, facem cum facem şi ne împiedicăm de "cordonul" ce leagă cele două capete - adică scaunul!
Unul fiind "dedindosul" (cum ii spune alessia), iar altul tărtăcuţa (cum ii spun io).
cordonul fiind "scaunul" mult disputat!
:))

Maria :
Dacă viaţa noastră depinde de asta, îl putem considera. :)))

Andrei:
Adică, cum “de asta ar depinde viaţa noastră”?

Maria :

Păi, altfel e destul de riscant să consideri că orice scaun înalt "găzduieşte" o minte înţeleaptă sau aşezată.



Andrei:
:))
io cred că procentul de "periculozitate" se-mparte în mod egal în cele două tabere: "cu scaun"/"fără scaun"
:))

Maria :

Nu prea am înţeles la ce se refera "periculozitatea". Bostan pe jumate adormit pe jiltul meu cu spătar mediocru. :)))
Eu spuneam că e riscant pentru noi înşine să facem astfel de inferenţe.

Andrei :
:)
"jiltz cu spătar mediocru"
:))
Păi, "periculozitatea" este legată de "risc" indiferent dacă porneşte de la noi şi tot la noi se întoarce, sau porneşte de la alţii şi ajunge la noi.
Mi-ai amintit de: "Înjurăturile sunt ca procesiunile cu icoane, care se întorc totdeauna la biserica de unde au pornit."
ce conexiuni poate face tartacutza asta...
:))

Maria :

Riscurile inerente ale periplelor gândirii pediatrice. :))
Conexiuni fantastice fac tărtăcoasele !

Flagranta alaturare: înjurături - procesiuni cu icoane.
Cine spunea ?

Andrei:

habar nu am... tărtăcuţa mea a suferit ceva prejudicii în urma reformei, tranziţiei şi construcţiei noului meu maidan!
:)
Flagrantă?!
:))



Maria :

Flagrantă, da, că mi-a asurzit ochiul.

Andrei :
:)
era o poezie care folosea stilul acesta "mi-a asurzit ochiul"... fi'mi'ar bostanul lucrător...

Maria :

Vezi ce iese dacă încerci să fii original ? :)))
Puteam să zic şi eu ca oamenii, "mi-a sărit în ochi".

Andrei :

ce iese? ce iese?!
:))
eu cred că ţi l-a molestat, mai degrabă!
deşi, dacă am sta strâmb şi am judeca drept, avem destule înjurături care fac alăturări "flagrante", gen: "'tu-ţi 'mnezeii mă'ti", cred că acest lucru l-a avut în vedere gânditorul.
Şi uite cum am plecat de la scaun şi am ajuns la biserică şi înjurături...
:))

Maria :

Am cules nişte floricele pe câmpii, zburdând după miros, culori, petale şi alte floricisme.
:)))
Înjuratura e din registrul gânditorului "homo religiosus"!?
:))

acuvio :

:)
Este interesantă postarea ta şi generează comentarii savuroase, avem atâtea expresii, zicale care par ciudate că merită amuzamentul descifrării originii lor.



Un exemplu: Constantin Giurescu spune că negustorii turci plăteau corect produsele noastre iar sultanii au pedepsit negustorii care au făcut abuzuri de acolo fiind zicala “turcul plăteşte”. Neagu Djuvara, spune că turcii nu plăteau corect produsele achiziţionate, de acolo fiind zicala ”a plătit mierea”.

Andrei:
:)
acuvio, interesante sunt zicalele româneşti, cărora mai nimeni nu le mai ştie rădăcinile!
De "turcul plăteste", eu nici n-am auzit…iar de cealaltă, "a platit mierea", nici pe atât!
:))
Mi-ar plăcea să pot răspunde statului român când îmi cere taxe şi impozite cu “turcul plăteşte!”
:)

Dan Ioaniţescu :

Andreiule,
Am o poezie pentru tine, cadou pentru blog nou. :))

Înger, îngeraşul meu,
Ce mi te-a dat Dumnezeu,
Totdeauna fii cu mine
Şi mă-nvaţă să fac bine.

Eu sunt mic, tu fă-mă mare,
Eu sunt slab, tu fă-mă tare,
Totdeauna mă-nsoţeşte

Şi de rele mă păzeşte!

Dar de mă văd refuzat,
Îţi fac capul ţuguiat!


:))



Un olandez care făcuse facultatea de limbi romanice, după ce a fost iniţiat în tainele zicalei "om cu scaun la cap" a exclamat:
“Are caca la creier!”

Autentică! Olandezul este soţul unei bune prietene de-a mea.

artistic communism :

Unde ilogicul este la el acasă :)
M-ai avem şi p'aia cu "scurt pe doi"...



pandhora :

scaunul este un obiect de mobilier mai puţin comod...de aceea, probabil, oamenii cu scaun la cap sunt uşor incomozi pentru cei din jurul lor...:D

Pro atitudine :

Oare nu este prea greu scaunul? Cu siguranţă că unora le dăunează exerciţiul....Aşa ca preferă fără el! Ne întâlnim zilnic cu acest gen de „deştepţi”. Te întrebi cum de se perpetuează aşa de des!
:)

Andrei:

Pro atitudine,
:)
Bun găsit!

Bună întrebare! Se pare că pentru mulţi oameni din România, acel scaun este mult prea greu pentru constituţia lor mentală..
Eu nu mă mai întreb, pentru că am găsit răspunsul: se promovează toate creierele plate, tocmai pentru a fi mai bine manipulate.
Celui care deţine scaunul cel mai mare (în ordine ierarhică) nu-i sunt folositori oamenii deştepţi, pentru că ar fi marginalizat şi, evident, nu i-ar îndeplini ordinele.

pandhora, sarut'mana!
:)
Sunt incomozi? Nuuu, sunt adversari de temut!

De fapt, scaunul poate fi un obiect de temut în sine,
ia uite aici scaun la cap! :))



artistic communsim, bun găsit!
Da, cred ca avem un magnet foarte puternic pentru a atrage ilogicul de partea noastră!
:))

Bunule, mulţam pentru dedicaţie, mă simt flatat.
:))
Să fie vorba despre "olandezul zburător"?
:)

Eu zic să ne grăbim să achiziţionăm şi noi nişte scaune, că vin vremuri...ameţitoare!
:))

luni, 20 februarie 2012

"Israeliţii erau drogaţi"...

...şi nici ficaţii noştri nu se simţeau tocmai bine!

Era 2 noiembrie 2010, data memorabilă la care Ţuguiatul Andrei scoase doct la lumină postarea cu damf tămâios de mai jos.
Efectul asupra găştii, aiuritor-zgubilitic.

....

"Israeliţii erau drogaţi sau fumaseră plante haluginogene când Moise a adus cele 10 porunci de pe Muntele Sinai, dezvăluie concluziile unui nou studiu realizat de un profesor psiholog din Israel, informează Reuters.



Benny Shanon de la Universitatea Evreiască din Ierusalim a scris în ziarul britanic "Time and Mind" că două plante din deşertul Sinai conţin niste molecule psihoactive care se regăsesc în plantele haluginogene din Amazonia, cunoscute sub numele de "ayahuasca".







Tunetul puternic însoţit de lumină şi sunet, care este menţionat în cartea Exodului, auzit şi văzut de israeliţi pe Muntele Sinai, se pare că a fost rodul imaginaţiei poporului care consumase plantele halucinogene, a menţionat Shanon.




"In urma consumului de ayahuasca, halucinaţiile în care vezi lumini sunt însoţite de un profund sentiment religios", a scris profesorul psiholog.



"În momente ca acestea, cei mai mulţi văd lumini şi au sentimente neobişnuite pe care le asociază adesea cu puterea lui Dumnezeu".



Shanon a adăugat că o plantă psihoactiva numita “harmal” a fost găsită la Sinai şi undeva în Orientul Mijlociu, fiind folosită adesea de evreii din regiune, aceştia considerând-o magica şi cu puteri vindecătoare.

Cercetătorii Bibliei nu s-au arătat impresionaţi de concluziile studiului realizat de Shanon.


Rabinul ortodox Yuval Sherlow a declarat pentru Radio Israel că:

"Biblia încearcă să transmită un eveniment foarte profund. Noi trebuie să ne temem de concluziile ştiinţei, nu de credinţa lui Moise"

Înţelept rabinul!


(Sursa: ziare.com)

……

Alessia :

Înţelept, rabinul, şi nu prea...De ce s-ar teme, oare, cineva, inclusiv religia, de concluziile ştiinţei?! Nu este şi aceasta o formă de cunoaştere?
Ba mai mult, el spune: "noi TREBUIE să ne temem de concluziile ştiinţei..."
Se pare că pe acolo, pe acele tărâmuri îndepărtate, nu a ajuns încă nici măcar un zvon despre eforturile care se fac peste tot în lume pentru un DIALOG cât mai onest şi mai fructuos între cele două forme de cunoaştere, darămite să contribuie şi domnia sa cu ceva la eforturile astea!
Cât despre plantele halucinogene, cercetătorii au, de foarte multă vreme, date extrem de edificatoare cum că acestea au fost dintotdeauna un element nelipsit în aproape toate comunităţile religioase, în toate ritualurile sacre antice, ca facilitatoare a contactului / comunicării dintre oameni şi zei.
În fine, a găsit şi rabinul cu pricina o formulă cât de cât diplomatică de a depăşi o situaţie deloc confortabilă. Şi dacă a găsit-o, e ceva lăudabil, până la urmă..:)




Blue Freedom :

Eu mă întreb de ce nu aduc şi aurolacii de la Gara de Nord din Bucureşti vreo câteva "porunci". Sau cei care mai trag câte un joint?
Dacă-mi iau o narghilea şi ceva tutun amestecat cu oarece halucinogenă voi deveni profet?
Adică, de ce să nu, că doar blugi am, jeacă am, o lecuţă de bataie cunosc..
:)



Andrei:
:)
Păi rabinul a fost înţelept, pentru că a găsit un răspuns neincitant.
:))
Aurolacii au şi ei un decalog al lor, însa nu sunt majoritari.

Karla :

Până la urmă, totul se explică ştiinţific, ceea ce nu anulează întru nimic valorile religiei...
Ştiinţa şi religia se completează şi se întăresc reciproc, deci nu văd de ce ar trebui să se teamă clericii de asta... rabini, immami sau episcopi....

Andrei:

:)
Îmi amintesc de vorbele lui orestegurucareeste…ce înflăcărat vorbea despre aceasta plantă!
Ba l-a invitat şi pe unu', am uitat cum îl cheamă …
Tot ce-i nou prinde repede la români (cu mai multă ori mai puţină carte): avem un fel de magnet, se pare, pentru a asimila tot, fără discernământ!

Karla, ai dreptate, faţeta neplăcută este că religia, ca şi istoria, se bazează pe multe lucruri contrafăcute.

Maria :

A consumat cineva dintre voi până acum, din curiozitate, plante psihedelice ?
Sau poate trebuia să întreb invers: există cineva printre voi care până acum nu a consumat plante psihedelice ?

Andrei :

Iris, sărut'mâna!
Maria, bun regasit!
Eu nu am consumat niciun drog în afara celui existent în ţigările vândute cu accize!
Nu am nici curiozitate şi nici vreun interes în a încerca, dar... “niciodată să nu spui niciodată”.
Nenea acela pe care-l invitase orestegurumicareeste vorbea pătimaş de planta aceea.



Zicea că a încercat-o când a fost plecat pe la şamani şi povestea asta cu o voluptate nemărginită.






Gata, mi-am adus aminte de nenea cu planta, îl cheamă Ţurcanu sau Turcanu. Şi-a făcut un site, şi… ghiciti ce? Da, dă "lecţii" !
:)
Păi cum dracu să plece în Peru, că din banii câştigaţi din articolele de prin reviste nu prea poate.
http://www.calatoriainimii.net/ - cu constiinta extinsa.
:) enjoy

Maria :

Never say never, but someday ...
:)
Mulţi vorbesc patimaş. E plin youtube-ul.
Nu găsesc pe nimeni care să fi încercat şi să se dezvăluie.

Andrei:
:)
Păi ce, sunt proşti?!
:)

Maria :

Biii, memorie scurtă !
De la ierburi ţi se trage.
Ia limpezeşte-te, că-ţi explicai acu', mai anu' trecut, în toiul evenimentelor ţuguiate.
Editura e a doamnei Elena Francisc. Şamanii şi ayahuasca nu ştiu clar ale cui sunt.

Andrei:

păi am memorie scurtă, Mariaaaaaaaa!
Mai rău m-ameţeşti. Uit de la mână pân' la gură. Te rog zi-mi ca să nu-mi izbesc tărtăcuţa de toţi pereţii!

PTRUPTRUCEA :

@andreiradule
@alessia,
"noi TREBUIE să ne temem de concluziile ştiinţei..."
Păi, cam are dreptate.
Credinţa merge bine cu neştiinţa.

Că dacă îţi zdruncini credinţa cu ştiinţa, ştiinţa să schimbă…deh, şi ea, ca fetele…să mai suceşte, ajunge dup-aia la alte concluzii, da’ să contrazice singură…cum a făcut-o dă multe ori, pă când credinţa....







Credinţa tre' să rămâie aşa cum a făcut-o ei.
E bună! S-a verificat! Hai, faţa la Zidu’ Plângerii, şi dă-i, şi dă-i!

Eh, ce ştiu ateii ăştia!












Maria :

Inţeleg că “banii nu trebuie să stea la proşti”.
Totuşi, unde trebuie să stea Lumina ?

Andrei:

Lumina?
Lumina este în fiecare vieţuitoare, zic eu!

Maria :

Şi atunci unii vând din lumina lor celor ce nu-şi văd lumina ???

PTRUPTRUCEA :

Şi iar rabinu’ are dreptate!
Ssssssssssst! Ciocu’ mic, că ne pierdem clienţii!

Păi când or auzi creştinii şi musulmanii că şi-au luat-o (dă religii vorbesc) dă la nişte drogaţi, dau cu bombardeaua-n ei!



Io aşa zic!
Şi vă rog să mă iertaţi că uneori sunt prost rău!
Vă rog io nu mai râdeti dă mine, pe'n că "io" este corect, şi nu "eu".
IO Ştefan Voievod!
A? Cum e?
Toată lumea zice "io", da’ scrie "corect" eu.
Să nu-l întrebaţi pă Goagăl, că el e prost!
Ascultaţi-i pă oamenii dă pă stradă şi dă la ţară!







Andrei:
:)
Ptruptrucilă, ai greşit! Acum se spune: “Io, Băsescu voievozu’!
:))





Şi DA! Rabinu’ zice "ciocu mic" că-şi pierde pita albă şi pufoasă.

Maria, cred că vând clăbuci, adică, mai frumos spus, baloane de săpun!
Le deschide, cică, ochii celorlalţi!
:)

Gata, mă duc să bag cornu'n pernă!
Maria, sărut'mâna!
Alessia, sărut'mâna!
Iris, sărut'mâna!
:)
Ptruptrucilă, te salut cu respect!
S-aveţi o noapte de vis!


PTRUPTRUCEA :

Faza cu Lumina e băgată dă la ei.
Că au auzit tunete-n cap, nu mă miră!...
Că după iarbă d-aia puteau să vază orice.
În orice caz, cai verzi pă pereţi, sigur!

Fiecare-n parte o fi văzut şi auzit câte "ceva", da’ toţi grămadă e imposibil să "vadă" şi să "audă" acelaşi lucru IN ACELASI TIMP.
Că doară nu erau (peste50) înţeleşi.
E făcătură din vorbe dup-aia…



...sau poate că era (sub 50) extratereştrii.
Io aşa cred. Ca la Startrec…Pac nava…Pac lumina…Pac bubuitura!

Da’ asta numa’ dacă a decolat.
Că la aterizare ar fi văzut animalu’ ăla mare dă navă.
La plecare...putea să fie orice, că nu mai avea dovezi.
Chiar şi Dumnezeu.
Ce mai, extratereştrii şi-a bătut joc dă ei.
Moise sigur a mâncat ceva iarbă ca caprele, că i-a vorbit Dumnezeu în cap dintr-un tufiş care ardea cre'că tot în capu’ lui..




Andrei:
:)))
Tot la tărtăcuţă ajungem!
Facem cum facem şi tot la ea ajungem.
De la ea plecăm, tot la ea revenim.
:)
Noapte frumoasă, tuturor!

PTRUPTRUCEA :

@andreiradu,
Io băsesc cu voivozii!
Aham! Gata, am prins-o!

Bagă şi cornu’ şi laptele în pernă, şi somn uşor!
Dacă ai să poţi! :)

La revedere, doamnilor!
Pa! Ne vedem mâine! :)

Maria :

De aici replica_clasica "Mănânci clăbuci !".

Introduc şi eu figura-n pernă.

Pac şi linişte la toată lumea !

Andrei:
:)))
sunteţi magnifici!
şi incorigibili pe deasupra.

Noapte faină!
:)))




Andrei :

erată: io, Băsescu voigăozu!
(de la "găozari")










gata, am şters putina.
ghionturi amicale!

Maria :

erată: io, Băsescu voi găozul!

Dan Ioanitescu :

Marie, Marie...
Minte cilibie... :))

"io, Băsescu voi găozul!"
Calamburul este de nota 10.
Mi-l dai?
Îl pun pe blog.
Zii că da!
I-aş mai pune o virgulă care să-i multiplice sensul:
Io Băsescu, voi găozul!
Sau, şi mai bine, aş scoate-o pe prima:
Io Băsescu voi găozul!

Maria :

Doamne, apără-mă!
cu virgula
Dane, nu se pune.
A fost de la ayahoasca de ieri. :)))