"Ne-am fost alături şi când ne-a fost bine, şi când ne-a fost rău. Am împărtăşit opinii, idei şi percepţii; ne-am cunoscut aşa cum suntem - cu defecte şi calităţi. Le-am acceptat cu reciprocitate şi ne-am bucurat când ne-am revăzut, fără resentimente. Adică am fost o „familie" în virtual…" (Andrei)

vineri, 8 octombrie 2010

Doamna Toamnă

Azi a dat buzna peste mine doamna Toamnă.
Cu pretenţiile ei de strângăreaţă şi nazurile de reformatoare.
Vrea să schimbe tot.
Înspre bine, zice ea.

Rareori se tocmeşte şi ne mai serveşte cu puţin soare.
La regim însă! Încă de când eram copil, Toamna mi se părea destul de severă. În primul rând, începea şcoala. Jocul, vacanţa, somnul de voie ori prietenii urmau să lase locul pentru o bună perioadă de timp colegilor, creioanelor colorate, învăţătoarei, clopoţelului.  Totul începea să pară mai serios iar eu trebuia să mă străduiesc să fac faţă cerinţelor.

O şuetă cu doamna Toamnă este asemenea unei vizite la psiholog.
Ea te provoacă să te interiorizezi şi să-ţi adresezi întrebările cele mai serioase despre tine, despre ceilalţi, despre anul care începe timid să ne facă cu mâna în semn de adio şi se interesează în special de realizări.
Cert e că doamna Toamnă te îndeamnă să te reîntorci la tine.
Raţiunea si esenţa sunt slăbiciunile ei.M-am întâlnit cu doamna Toamnă de 28 de ori până acum.
Aşa că am avut ceva timp să o cunosc.
În principiu, e la fel de fiecare dată.
Însa ar fi păcat să nu recunosc faptul ca ea inventează şi se reinventează. E o revoluţionară neîntrecută. Face recepţia tuturor florilor de pe lume iar aşteptarea revenirii lor în anul urmator e presărată tot de flori.
Flori de gheaţă. Iar dacă ne e puţin rece, ne înveleşte cu pătura de frunze ale cărei culori au acoperit mult pânzele multor pictori.Ce am mai observat eu, pe furiş, este că pe doamna Toamnă o caracterizează echilibrul. Tocmai de aceea nu am putut niciodată să îi port pică. Din contră, ea m-a învăţat că sacrificiul razelor de soare va duce la noi şi noi transformări fabuloase an de an.Tot ea mi-a spus că natura este un spectacol. Aşa se explică de ce fiecare schimbare a ei este o emoţie!

Am aşteptat-o pe doamna Toamnă cu un ceai în dreptul ferestrei.
Ea m-a văzut din departare şi a trimis un stol de rândunele întârziate să mă întrebe dacă îmi palce noua ei rochie.
"Eşti fabuloasă!", i-am zis!
"Mai colorată ca niciodată!
Eşti frumoasă, doamnă Toamnă!"
de Oana Bianca Mărginean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu