"Ne-am fost alături şi când ne-a fost bine, şi când ne-a fost rău. Am împărtăşit opinii, idei şi percepţii; ne-am cunoscut aşa cum suntem - cu defecte şi calităţi. Le-am acceptat cu reciprocitate şi ne-am bucurat când ne-am revăzut, fără resentimente. Adică am fost o „familie" în virtual…" (Andrei)

luni, 11 octombrie 2010

The Experiment

Un film recomandat de AR.










Vă recomand să vizionaţi acest film.

Un film foarte bun care evidenţiază tipologii umane şi răspunsurile lor comportamentale într-o situaţie critică.
Face referinţă la experimente celebre în Psihologia socială, efectuate de Zimbardo şi Milgram. Evidenţiază clar ceea ce Milgram numea "starea agentică" (aruncarea responsabilităţii propriilor acte în exterior, asupra instanţei decizionale din structura socială din care individul face parte, cu acceptarea definiţiei realităţii furnizată de autoritate).
Mai multe informaţii despre experimentul real aici.
Vă invit să alăturaţi treptat recomandările voastre.
LE: "Fain este ca, în timpul, sau ulterior filmului, să ne analizăm reacţiile!
Cum reacţionează organismul nostru, tartăcuţa noastră!"
AR
Posibile teme de meditaţie sau dezbatere:
- agresivitate
- sistem de valori
- autoritate
- inhibiţie /dezinhibiţie
- tipuri umane
- Lista rămâne deschisă, vă rog, continuaţi !

2 comentarii:

  1. ups,scuze,credeam ca filmul e postat tot de andrei,imi cer scuze.

    RăspundețiȘtergere
  2. OMUL-o suma de conventii sociale.Asa,astazi vin in b,probabil ca ma intilnesc si cu Dan,daca vrei,ne vedem.

    RăspundețiȘtergere